کارشناس خودرو از شنبه تا جمعه ساعت 8:00 الی 20:00

قیمت گذاری خودرو

 قیمت گذاری خودرو

قیمت گذاری خودرو

قیمت گذاری خودرو به طور کلی از قیمت صفر خودرو پیروی می‌کند و با نوسان قیمت صفر خودرو قیمت خودرو کارکرده ام تغییر می‌کند.

مراحل قیمت گذاری

قیمت گذاری روی یک خودرو همواره از مدل صفر همان خودرو پیروی می‌کند و با افزایش و کاهش آن نوسان می‌یابد، ولی این نکته را در نظر داشته باشید که عوامل بسیار مهم و موثر دیگری هم هستند که روی قیمت گذاری خودرو دخالت می‌کنند.
از یک خط و خش ساده روی بدنه خودرو گرفته تا رنگ شدگی و میزان سلامت قسمت های فنی خودرو.
هرکدام از این عوامل بر کاهش قیمت خودرو تاثیر مستقیم دارد.
نحوه قیمت گذاری خودرو یک امر کاملا تخصصی و حرفه ای است و از عهده فروشندگان و خریداران معمولی خارج می‌باشد و باید از یک کارشناس خودرو بده و با تجربه کمک گرفت.

قیمت گذاری خودرو
قیمت گذاری خودرو

۱. سن و عمر خودرو

هر خودرویی دارای یک طول عمر مفید است که بعد از ان بیشتر هزینه روی دست خریدار می‌گذارد.
طول عمر خودرو برا هر ماشینی متفاوت است و به مدل و سطح کیفی ان خودرو ستگی دارد.
خرید و فروش خودرو زمانی یک امر مفید و بسزا است که به نکات اصلی در حین خرید و فروش کاملا دقت کنیم. و در حین خرید خودرو مهم ترین عامل برای قیمت گذاری روی ان سن و طول عمر خودرو است.

۲. میزان کارکرد واقعی خودرو

میزان کارکرد واقعی خودرو بدون شک یکی از مهم ترین عوامل قیمت گذاری روی خودرو است.
تاثیر کارکرد بر روی قیمت خودرو تابع عواملی چون قیمت پایه خودرو، سن خودرو، نوع خودرو و … است.
به طور مثال اگر شما قصد خرید یک خودرو کارکرده را دارید که همه نکات فنی سالم را دارد و زیر 1000 کیلومتر کارکرده باشد باید 4 درصد از قیمت خودرو بکاهید و اگر کارکرد آن بالای  1000 کیلومتر باشد ۸ درصد افت قیمت خواهد داشت.
معمولا کارکرد مناسب خودرو در هر سالی که از عمر خودرو گذشته باشد 20 تا 25 هزار کیلومتر است. هر چه کارکرد خودرو بیش از این میزان برای هر سال باشد، قیمت آن به مراتب کمتر خواهد بود.

۳. مدل خودرو 

مدل خودرو یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت گذاری خودرو است که در ادامه به ان می‌پردازیم.
به عنوان مثال اگر یک سال از مدل خودرو گذشته باشد طبق روال 12 درصد از قیمت ان کاسته خواهد شد. اگر دو سال تقریباً ۱۸ درصد، اگر سه سال تقریبا ۲۳ درصد، اگر چهار سال تقریبا ۲۷ درصد و اگر پنج سال حدوداً ۳۰ درصد.

۴. میزان بیمه خودرو | قیمت گذاری خودرو

اکثریت افرادی که قصد فروش خودرو خود را دارند معمولا در اواخر عمر بیمه خود این کار را انجام می‌دهند.
معمولا خودرو هایی که فاقد بیمه باشند باید بین 400 تا 800 هزارتومان از قیمتشان کم شود. و این در حالی‌ است که خودروهایی که تخفیف بیمه‌ آنها نیز به مالک جدید انتقال می‌یابد به قیمت بالاتری به فروش می‌رسند.

۵. میزان رنگ شدگی

بدون شک در قیمت گذاری خودرو یکی از عوامل مهم میزان رنگ شدگی ان است.
عموما رنگ‌شدگی هر قسمت از خودرو باعث کاهش سه تا پنج درصدی قیمت کل خودرو می‌شود البته رنگ‌شدگی قسمت جلوی خودرو بیشتر افت قیمت بیشتری را به دنبال دارد.

۶. تصادف و میزان خسارت وارد شده

اگر سقف خودرو دارای رنگ شدگی باشد بدون شک خبر از یک تصادف سنگین می‌دهد.
که قیمت خودرو را بسیار کاهش می‌دهد.
به طور معمول یک تصادف کوچک چنان تاثیری در کاهش قیمت خودرو ندارد.
اما اگر تصادفی باعث لطمه خوردن به شاسی، ستون یا سقف ماشین شده باشد، قیمت خودرو را بسیار کاهش می‌دهد. و از نظر کارشناسان اقای تست خرید خودرویی که شاسی ان دچار ایراد شده باشد اصلا کار عاقلانه ای به نظر نمی‌آید.

۷. سلامت اتاق خودرو | قیمت گذاری خودرو

کهنه شدن و پارگی روکش صندلی‌ها، خراب بودن دکمه‌های شیشه برفی، پوسیدگی کف‌پوش، بوی نامطبوع و هر گونه آسیبی که در اتاق خودرو به وجود امده باشد که در ظاهر ان تاثیر منفی بگذارد باعث افت قیمت نهایی خودرو خواهد شد.

۸. در نظر گرفتن وضعیت فنی خودرو

ایراداتی از قبیل دود کردن خودرو، سوختن واشر سرسیلندر، خراب بودن سیستم تعلیق، وجود ایراد در سیستم ترمز، روغن سوزی و …هم در کاهش قیمت خودرو تاثیر می‌گذارد. این نکته را همیشه در نظر داشته باشید که هرگونه ایراد فنی را قبل از خرید بررسی و به کارشناس خودرو نشان دهید.

۹. آپشن های خودرو را بررسی کنید

در خودرو های مدل بالا و یا کلاسیک که دارای اپشن های زیادی هستند حتما باید اپشن های انها بررسی شود زیرا که در قیمت خودرو تاثیر زیادی دارند .
این نکته را در نظر داشته باشید که هرگونه اپشن اضافی که روی خودرو اضافه شود باعث افزایش قیمت خودرو نخواهد شد . نقص در کارکرد آپشن‌ها نیز در محاسبه قیمت خودرو کارکرده لحاظ می‌شود. البته امکانات اضافی و جانبی که فروشنده بر روی خودرو نصب کرده است نیز مد نظر قرار می‌گیرد.

قیمت گذاری خودرو
قیمت گذاری خودرو

۱۰. تاثیر قطعات یدکی در قیمت خودرو 

وجود قعات یدکی در خودرو یکی دیگر از عوامل اصلی در قیمت گذاری خودرو به حساب می‌آید.
برای خودروهای دست دوم از آنجا که احتمال نیاز به تعمیر بالاتر است، دسترسی آسان به قطعات، امتیازی مهم محسوب می‌شود.

https://www.instagram.com/p/CbC87IronHy/?utm_source=ig_web_copy_link

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه

  • سلام.درصورت امکان درهرمورد ازنظرفنی خودرو ها جهت راهنمایی برای رفع عیب ماشین اطلاعات لازم داده شود مناسب ونیاز هست.ممنون

    • سپاس از نظرات شما

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست سریع کارشناسی خودرو