کارشناس خودرو از شنبه تا جمعه ساعت 8:00 الی 20:00

انواع مسابقات ماشین سواری

 انواع مسابقات ماشین سواری

انواع مسابقات ماشین سواری

انواع مسابقات ماشین سواری

امروز کارشناس خودرو آقای تست یک مطلب کامل درمورد انواع مسابقات ماشین سواری را برای مخاطبین خود تهیه کرده است که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

مسابقات ماشین سواری همیشه نقش زیادی در صنعت خودرو داشته است. خودروسازان عاشق افتخار پیروزی در مسابقات، رقابت در سری‌های خاص وحمایت‌های مالی این مسابقات هستند. مسابقات اتوموبیل‌رانی مدرن فراتر از یک ورزش که در آن بهترین رانندگان و تیم‌ها در برابر یکدیگر قرار می‌گیرند، هستند. این مسابقات به همان اندازه، رقابتی در جبهه فناوری نیز هستند. امروزه انوان مسابقات پیشرفت کرده. حا لا دیگر مسابقات ماشین سواری چیزی فراتر از تماشای اتومبیل‌های سریع که در اطراف یک پیست رانندگی می‌کنند، شده است. بنابراین ما لیستی از عمده مسابقات ماشین سواری را برای علاقه‌مندان این حوزه تهیه کرده‌ایم.

– در اینجا 6 نوع از مسابقات ماشین سواری آماتور و حرفه‌ای آورده‌شده‌است.

۱. مسابقات ماشین سواری چرخ باز (Open-Wheel):

به خودرویی که چرخ‌ها بیرون از بدنه و بیرون از گلگیرها قرار گرفته اصطلاحا چرخ‌باز می‌گویند. مسابقات ماشین سواری فرمول یک (F1) و IndyCar در این گروه گنجانده شده‌اند. همانطور که از نام چرخ باز مشخص است، اتومبیل هایی که در این سری مسابقه می دهند رانندگان را در حالی که چرخ ها در معرض دید قرار دارند در اتومبیل های روباز می‌نشینند. اگرچه وسایل نقلیه چرخ باز که در F1 و IndyCar رقابت می‌کنند ممکن است شبیه به هم باشند، اما این سری مسابقات اتومبیلرانی دارای قوانین و دستورالعمل های مختلفی برای پیگیری، عملکرد و پیست‌های مختلف هستند.

چند تفاوت عمده بین F1 و IndyCar وجود دارد. مسابقات IndyCar در پیست‌های بیضی شکل و جاده‌ای برگزار می‌شود. در حالی که فرمول یک فقط در پیست‌های جاده‌ای مسابقه می‌دهد. از دیگر تفاوت‌ها می‌توان به نوع سوخت، موقعیت مکانی، حداکثر سرعت، آیرودینامیک و بودجه اشاره کرد. اتومبیل‌های F1 از گاز اکتان بالا استفاده می‌کنند. در حالی که IndyCar از اتانول استفاده می‌کند. F1 یک سری جهانی است که عمده مسابقات ماشین سواری در سراسر جهان برگزار می‌شود. ولی مسابقات ماشین سواری IndyCar عمدتا در آمریکا برگزار می‌شود. اتومبیل‌های F1 دارای ارتفاع بسیار پایین‌تری از IndyCars هستند، که به آنها امکان می دهد با سرعت بیشتری به پیچ و تاب بپردازند اما سرعت بالاتری را به آنها می دهد.

حتما بخوانید : تشخیص کیلومتر واقعی خودرو به چه صورت است

کارتینگ

کارتینگ(karting) تنها نوع مقرون به صرفه مسابقات ماشین سواری چرخ باز است و نقطه پرش برای اکثر رانندگان حرفه‌ای است. رانندگان F1 و IndyCar از بهترین رانندگان کره زمین هستند. در بیشتر موارد، همه آنها از همان کودکی با کارتینگ شروع کردند. علاوه بر این، ورود به مسابقات ماشین سواری F1 و IndyCar حمایت مالی صدها میلیون دلاری را می‌طلبد. رانندگانی که ممکن است بهترین در جهان باشند، اگر پول کافی به میز نیاورند، می‌توانند صندلی خود را از دست بدهند.

انواع مسابقات ماشین سواری

۲ماشین اسپورت (Sports Car):

مسابقات ماشین سواری چرخ باز ممکن است محبوب‌ترین در سطح جهانی باشد، اما مسابقات ماشین سواری اسپرت در رتبه دوم است. اکثر تولیدکنندگان در این سطح با خودروهایی رقابت می‌کنند که شباهت زیادی به ابرخودروهای با عملکرد بالا دارند. لامبورگینی هوراکان ، فراری 488 ، شورولت کوروت ، نیسان GT-R و پورشه 911 همگی به عنوان اتومبیل های مسابقه‌ای در این سری استفاده می‌شوند. این سری همچنین کلاس نمونه‌های اولیه است که اتومبیل‌های مسابقه‌ای غیر تولیدی هستند که دارای بدنه منحصر به فرد، موتورهای با کارایی بالا و طرح‌های وحشی هستند.

در این سری مسابقات ماشین سواری می توانند بین 2.5 تا 24 ساعت ادامه داشته باشند. برخی از مسابقات ماشین سواری 24 ساعته از شاخص ترین مسابقات ماشین سواری در جهان هستند. از جمله 24 ساعت در Daytona ، از Nurburgring ، و 24 ساعت از Le Mans، این مسابقات واقعا 24 ساعت طول می کشد و یک تست طاقت فرسا برای انسان و ماشین است.

Automobile Club de L’Ouest (ACO) و انجمن بین المللی ورزش های اتومبیل (IMSA) چند سازمان تحریم شده هستند که ماشین سواری ورزشی را تنظیم می کنند. برای بخش بعدی ، ما می خواهیم از تجزیه کلاس ACO استفاده کنیم تا ایده بهتری در مورد چگونگی اشتراک اتومبیل های نمونه اولیه بسیار سریع با وسایل نقلیه GT ارائه دهیم.

۳ماشین تور (Touring Car):

مسابقات ماشین سواری Touring بیشتر در آلمان ، انگلستان ، هلند و استرالیا رواج دارد. وسایل نقلیه‌ای که در این مسابقات جدی مسابقه داده می‌شوند بر اساس خودروهای تولیدی جاده‌ای هستند که به شدت اصلاح شده‌اند. بر خلاف سایر ماشین های مسابقه‌ای موجود در این لیست، تفاوت چندانی در وسایل نقلیه وجود ندارد، بنابراین رقابت سختی بین رانندگان وجود دارد.

مسابقات برای سری Touring Car از سرعت های مختلف (مسافت کوتاه) تا استقامت (سه ساعت یا بیشتر) متفاوت است.

بسیاری از خودروسازان در چندین سری Touring Car با اتومبیل های مشابه رقابت می کنند. از آنجا که هر سری قوانین خاص خود را دارد ، ممکن است اتومبیل های مسابقه عملکرد و الزامات آیرودینامیکی متفاوتی داشته باشند. اتومبیل های تورگردانی تقریباً 600 اسب بخار قدرت تولید می کنند و از طراحی کلی خودروهای مشابه خود برخوردار هستند.

کارشناسی سیار خودرو در محل با استفاده از جدیدترین دستگاه ها

۴. مسابقات رالی (Rallying):

برخلاف سایر اشکال اتومبیلرانی ، رالی یا رالی “مرحله ای” ، عمدتا در زمین های ناهموار مانند گل ، شن و خاک اتفاق میافتد. بنابراین رانندگان باید در برف و باران مسابقات ماشین سواری دهند ، که منجر به مسابقات هیجان انگیزی می‌شود. چند بخش آسفالته وجود دارد، اما اینها عمدتا راههایی برای اتصال قسمتهای خارج از جاده هستند.

مسابقات ماشین سواری جهانی رالی (WRC) مهمترین سری مسابقات رالی است. اتومبیل های مسابقه ای که در WRC شرکت می کنند اتومبیل‌های تولیدی هستند که برای حداکثر سرعت با موتورهای 4 سیلندر توربوشارژ، سیستم انتقال قدرت دستی متوالی ، سیستم های چهار چرخ محرک و کیت بدنه تهاجمی اصلاح شده اند. . اگرچه اتومبیل های رالی کوچک به نظر می رسند ، اما آنها دارا قدرت تقریباً 600 اسب بخار هستند.

حتما بخوانید : علائم خرابی رینگ و پیستون خودرو چیست

۵ماشین شتاب (Drag) | انواع مسابقات ماشین سواری

درگ یکی از قدیمی ترین اشکال مسابقات است. مسابقه‌ای که در یک مسیر با طول مشخص، بین دو خودرو انجام می‌شود. شرکت‌کنندگان در پشت خط شروع توقف کرده و با سبز شدن چراغ موسوم به درخت کریسمس شروع به حرکت می‌کنند. برندهٔ مسابقه کسی است که در زمان کمتری طول (معمولاً ۲۰۰، ۳۰۰ یا ۴۰۰ متر) (۱/۲ یا ۱/۴ مایل) را پیموده و زودتر از خط پایان بگذرد.

این وسایل نقلیه با لاستیک های جلوی ریز و لاستیک های عقب هیولا شکل، این طراحی عجیب و غریب کمک می کند تا در عرض چند ثانیه سرعت 330 مایل در ساعت را داشته باشند

انواع مسابقات ماشین سواری

۶. مسابقات شبیه سازی:

این نوع مسابقات در طی همه گیر کووید۱۹ به طرز غیرمعمولی محبوب شده است. علاقه مندان و گیمرها می توانند به راحتی در خانه با اتومبیل های مجازی مسابقه دهندمسابقه شبیه سازی، با دسترسی به رایانه ، کنسول بازی ویدیویی و فرمان (در حالت ایده آلدر دسترس هر کسی – حتی علاقه مندان جوان بدون مجوز رانندگی – استبرخی ممکن است ایده اتومبیلرانی مجازی را مسخره کنند ، اما رانندگان واقعی اتومبیلرانی به طور منظم از شبیه سازها برای یادگیری استفاده می کنند.

از بین انواع مسابقات ماشین سواری مسابقات که ما به آن پرداخته ایم ، مسابقه شبیه سازی مقرون به صرفه ترین و آسان ترین مسابقه است ، اما این به معنای شوخی نیستمسابقه ، بسته به اینکه از کدام شبیه ساز استفاده می کنید بسیار سخت است و احتمالاً با هر دو طرفدار و آماتور مواجه خواهید شد که رقبای جدی هستندبرخی از شبیه سازها انواع مختلف سری را ارائه می دهند و توانایی مسابقه در چندین کلاس از وسایل نقلیه را دارند و جذابیت آن را بیشتر می کنند.

مسابقات فرمول 1

در مسابقات فرمول 1 معمولا هدایا به دو قسمت تقسیم می‌شوند. یک جایزه به گروه سازنده خودرو و جایزه بعدی به راننده ای در این مسابقات برنده شده است. در حقیقت بخش بزرگی از قهرمانی راننده مدیون خدمات مهندسین و مکانیک‌های تیم و کیفیت ساخت خودروی راننده است.

کارشناسی سیار خودرو به چه صورت انجام می‌شود

انواع ماشین های مسابقه ای
انواع ماشین های مسابقه ای

برای دیدن اطلاعات بیشتر در مورد کارشناسی خودرو پیج اینستاگرام اقای تست را دنبال کندی تا تمامی مطالب و مقالات ما ببینید.

کارشناسی خودرو در محل با چه ابزار هایی استفاده می‌شود.

4.7/5 - (9 امتیاز)

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست سریع کارشناسی خودرو