کارشناس خودرو از شنبه تا جمعه ساعت 8:00 الی 20:00

زمان مناسب خرید و فروش خودرو

 زمان مناسب خرید و فروش خودرو

زمان مناسب خرید و فروش خودرو

با توجه به نوسانات شدید بازار خودرو امکان تعریف بازه زمانی مناسب خرید و فروش کمی دشوار شده است. اما اینکه چه معیارها و شرایطی را جهت انتخاب زمان مناسب باید در نظر گرفت موضوع اصلی بحث امروز آقای تست است.

تاثیر تقاضا در قیمت ماشین

در حالت کلی می‌توان گفت یکی از بزرگترین المان‌های موثر نوسانات قیمت خودرو میزان تقاضا می‌باشد. معمولا شش ماهه دوم سال به دلیل افزایش مسافرت‌ها در تعطیلات عید، تقاضا افزایش می‌یابد. سختی سفر با وسایل نقلیه عمومی هم در همین بازه افزایش می‌یابد. به همین دلیل اکثر خانواده‌ها اقدام به خرید خودرو می‌کنند. این موضوع یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت خودرو در بازه شش ماهه دوم سال و بخصوص ایام عید می‌باشد. بالعکس زمانی که این نیاز برطرف می‌شود، در بازه شش ماهه دوم سال و مخصوصا بهار قیمت خودرو پایین خواهد آمد.

حتما بخوانید : اموزش کارشناسی خودرو در مجموعه اقای تست چگونه انجام می‌شود

زمان مناسب خرید خودرو
زمان مناسب خرید خودرو

تاثیر نرخ ارز در قیمت خودرو

اگر تاثیر یک مورد را بخواهیم در افزایش یا کاهش نرخ ارز بررسی کنیم، خودرو است. کوچکترین نوسان در نرخ ارز تاثیرات قابل رویتی را در بازار خودرو از خود بجای می‌گذارد. اینکه زمان مناسب خرید و فروش خودرو را تشخیص دهیم، بیشتر مواقع نیاز به مطالعه تحلیل‌های نرخ ارز دارد.

واردات

اخبار انجام یا منع واردات تاثیر مستقیم بر روی قیمت ماشین دارد. حال در نظر داشته باشید با افزایش یا کاهش واردات خودرو که به طبع میزان عرضه را افزایش می‌دهد، چه تاثیری را روی نرخ خودرو شاهد خواهیم بود. اگر تحلیل شما از اخبار و حواشی منع یا کاهش واردات در بلند مدت است، زمان مناسب فروش خودرو خود را پیدا کرده‌اید. در غیر اینصورت با شروع مجدد یا افزایش واردات زمان مناسبی را برای خرید خواهید داشت.

تبلیغ وبسایت اقای تست توسط رسانه تبلیغاتی ویرگول

ثبت نام کارخانه‌ها

با خرید مستقیم از کارخانه‌ها فرصت خرید خودرو با مبلغ حدود 40 درصد کمتر نسبت به خرید از واسطه‌ها فراهم می‌شود. این خرید در شرایط خاصی انجام می‌شود که اخیرا درباره ثبت‌نام ایران‌خودرو نیز توضیح داده‌ایم.

بهترین زمان مناسب خرید خودور دست دوم

  • به طور مثال خرید خودرو کروک در فصل تابستان یک کار تقریبا اشتباه است.
    زیرا در فصل تابستان این خودرو بیشترین متقاضی را دارد و طبیعی است که فروشندگان قیمت این خودرو را بسیار بالاتر از قیمت اصلی به فرو می‌رسانند.
  • در زمان‌هایی که ماشین‌های جدید وارد بازار می‌شوند اکثر افراد صاحب ماشین‌های قدیمی‌‌تر مایلند ماشین‌های خود را به فروش بگذارند. بنابراین این زمان نیز برای خرید ماشین‌های دست دوم بسیار مناسب است. در این بازه زمانی شما می‌توانید ماشین‌های دست دوم را به قیمت بهتری خریداری کنید.

نتیجه‌گیری

با توجه به المان‌های بسیاری که در بازه زمانی نامشخص مورد نظر خرید و فروش می‌تواند روی قیمت خودرو تاثیر بگذارد، نیاز به مشاوره دارید. تحلیل‌های بازار، نرخ ارز، اطلاع از آخرین اخبار، حواشی و شرایط رسالت یک کارشناس است. آقای تست با همین رسالت می‌تواند مشاوره خرید و فروش و همچنین کارشناسی خودرو مورد نظر شما را به عهده بگیرد. آن هم بصورت تضمینی و به صورت رایگان!!
از ارزنده ترین خدمات مجموعه اقای تست خرید و فروش خودرو به صورت رایگان است که تمامی مشکلات و بار این زحمت را به صورت رایگان به دوش می‌کشد و دیگر نیازی نیست شما به تماس های تلفن به منظور فروش خودرواتن رسیدگی کنید و تمامی این مسئولیت را به عهده اقای تست و کارشناسان ما بگذارید.

https://www.instagram.com/p/Cd0Pm8ZI4yg/?utm_source=ig_web_copy_link

به این مقاله امتیاز دهید

1 دیدگاه

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست سریع کارشناسی خودرو